افتح عيني في الصباح..انظر الي السقف ببحلقه..النهرده يوم وحش اوي ..ادفن راسي في الوساده ..و انا افكر ازاي ممكن اخليه حلو..أخذ موبيلي لانظر في النتيجة..يااااااااه لسه كتير اوي..فاقول لنفسي طبعا لسه كتير ده معداش غير يوم علي سفرك..اسرح يااه يوم بس..ده اليوم ده عده عليا كانه الف سنه ..و وحشتني كاني مشفتكش بقالي عمر..احاول ان اعود للنوم ..رغم علميي بان الساعة تتجاوز ال3 ظهرا..هاقوم اعمل ايه ما انت مش هنا..اقرر في الاخر اني اقوم..و بدل ما اشرب قهوتي في الصباح اقصد الظهر قررت ان اشرب شاي(مع اني بكرهه)بس انت بتحبه..اقلب في التليفزيون و انا في منتها الملل..يااه ده المسلسل الي انت بتحبه..اتركه بكل بساطه لاشاهده(رغم انك حولت اقناعي بمتابعته اكثر من مره)..فاشاهده..تعرف ايه الي حصل في الحلقه دي البطل سافر برده اعت اعيطلهم و اعيط لنفسي..فكرت في كذا حاجه عشان تسليني..ملقتش.. فكرت انزل فالاعده في البيت تزيد من حدة المي..لبست..ركبت العربية..بدون هدف محدد..لقيت الشريط الي انت بتحبه(الي عمرك مكنت بتشغله لانك عارف اني مش بحبه)..بدون اي تفكير حطيته و دست play.. مش هتصدق فانا استمتعت به لدرجه انني نسيت انني بسوق..ذهبت الي المطعم الي كنا بنعض فيه علطول..و تذكرت اني ازاي اتعقت من هذا المكان لما شفت فيه خطيبتك الاولنيه اخر مره رحنا كانت بتركن بره..ومن غرتي عليك عيط و خليتك تروحني ..وزعلت اوي لانها مجرد شفتك..كان نفسي اداريك من عيناها..و افتكرت قد ايه كنت بتبقا عيزنا نروح و قد ايه كنت ببقا مش عيزه اروح..و اول مدخلت حسيت انك معايا .. قعت في المكانه..بس تعرف بعد شويه حسيت انك عمرك مهينفع تبقا معايه دلوقتي فزعلت جامد..و مشيت..رحت اتمشي علي النيل زي مكنا بنعمل زمان وافتكرت لما كنا بنرروح في الشتاء..لما كان بيبقا نفسنا الدنيا تمطر..و نجري تحت المطره..تعرف النهرده الدنيا مطرت..بس منبسطش..ومجرتش تحت المطر..لانك مش معايا..قررت اروح ..لاني ادركت ان حياتي كلها وقفت لما مشيت...اول موصلت دخلت انام عشان اليوم تخلص..ويجي الي بعده..والي بعده..والي بعده..و تيجي بقا..مكذبتش عليك ..قضيت الاربع ايام دول بنفس الطريقة..كنت متقمصه شخصيتك..اكتشفت اننا مختلفين اوي..فحبيتك اكتر..واشتقتلك اكتر..

ويوم ما رجعت....رجعتلي روحي...و و عدتني انك عمرك مهتسبني....ولا هتبعد عني تاني...وضحكت اوي...لما قلتلي انك كنت متقمص شخصيتي... وانك اكتشفت اننا مختلفين اوي....فحبتني اكتر....واشتقتلي اكتر....مسكت ايدك وقلتلك ...انا كمان كنت فكره كده ....بس لا..... انت طلعت توءم روحي....

عملت معاك كل حاجه زي مبتحبها....شربت الشاي معاك....واتفرجنا علي المسلسل...و سمعنا الشريط الممتع...ورحنا المطعم تاني....و انبسط اوي....لما مشينا علي النيل و الدنيا مطرت ....وجرينا...

كان نفسي اوقف حياتي عشان استمتع معاك اكتر....فانا كل ثانيه بحبك اكتر...