ماينفعش تتكسروا دلوقتي ..و انا بتعجز عليكم كده

ماينفعش تستسلموا لوقتي ..وانا بستمد املي منكم

هنشيل عن بعض ..هتعدي..وكله هيبقي كويس..مرينا باصعب من كده ..وكله مع الوقت بيلتأم..!

كنت خايفه اروح ..كنت خايفة اشوفك و تيجي عيني في عينك و معرفش اخفف عنك..كنت خايفه مابقاش صحبتك الللي بميت راجل زي ماكنت ديما بتقول ..!

كنت متوترة دخلت قعدت جنب مامتك ..وفضلت ساكته..و كل شويه تبصلي من بعيد و تقولي اضحكي ..! عارفه انك عايز تستمد قوتك من ضحكتي ..بس الموقف مايضحكش ..!
وعارفه انك كنت خايف اني اعيط ..و انا كمان ..كان الموقف هيزداد سوء مش اكتر ..

اطمنت لما لقيتك اطمنت بوجودي ..شكلك كان متماسك اووي ولولا اني حفظاك ماكنتش صدقت اللي بيحصل !

هي كده في جروح من كتر قوتها بتصدمنا بتجيب رد فعل معاكس !!..

لصمنا بعض .. و وانا مروحه مامتك قعدت توصيني اني ماسيبكش لوحدك ..طمنتها وقولتها ان ده مستحيل ..ومشيت

تاني يوم هي جت معايا عشان تطمن عليك ..و بقيت انا شايله همكم انتوا الاتنين كانكم ولادي !

قعدنا نفتكر في ذكريات كتير و نضحك و نعيط في نفس الوقت !..لغايت ما جت سيرتها كل واحد عمل نفسه الموضوع مايهموش ..!
اتصدمت لما عرفت انها ماكلمتكش ..ولا كلمتها لما حصل معاها نفس الموقف .. كنت متخيله اننا مهما زعلنا من بعض هنقف جنب بعض في المواقف دي !! ..

اتنهت وسكت دقيقة حداد ..!

وكان لازم امشي ..كان نفسي اديكم حضن تفطيس عشان تعرفوا قد ايه انا بحبكم و عمري ماهتخلي عن حد منكم مهما عملتم ..
ما انتم ولادي في حد يضحي بولاده يعني ..؟!
و هفضل احميكم للابد حتي لو انا كنت مكسورة اوي من جوة ..كله هيبقي  كويس ..وكله مع الوقت بيلتأم