هند مع نفسي ..كل يوم و طول اليوم و بالاخص قبل النوم و وقت الفجر و المطر ..
هند مع نفسي و نفسي بس ..انا مش لوحدي انا معايا ..و متونسة بوحدتي ! مين قال الوحده مابتدفيش ..انه الاكتفاء الذاتي يا عزيزي ..
حدوتة ملهاش نهاية ..لوحه بالوان فاقعه ..شوارع جديدة للاكتشاف و التوهان ..و دندنه للست سواء ام كلثوم او فيروز..صابون و بلالين صابون في البانيو برائحة الهدوء ..كلاس يوجا يعيد التوازن الداخلي ..و شعاع شمس جاي من تحت الستارة اللي مش مقفولة كويس ..وسط البلد وشوارع وسط البلد و فتارين وسط البلد و ديما في وسط البلد كنت بمشي بصه فوق عشان كان اطول مني بكتير ..فراشات بطير حولينا في خيالي ..نجمة فضي ..نجمة دهبي ..نجمة بجناح فراشة ..شوكولا و نسكافية و كوباية لبن مابشربهاش ..عقد لؤلؤء..جزمه بكعب عالي ..ايشارب بالوان الصيف ..شلال قوس قزح الذكريات ..جناحات تريكو بالوان قوس قزح مؤمنه بيها ..مكسرات و ريحة التوابل و عيدان القرفه و الكاكاو في المطبخ .. 
الكركبة و الدوشة و الزحمة و التوهان و الجنان المكبوت اللي مصيره يفرض نفسة في الاخر ..و الجنون اللي بالوان الطيف هو اللي هينتصر في الاخر و ينفجر الوان ..
السر في التفاصيل ..
اعشقها ..
التفاصيل المنمنمه اللي بلون السما و ريحة الورد و طعم الحلوه القطنيه الهشه
السر في الاشياء الصغيرة  اذن ..!
البدايات تاتي دايما من قلب التفاصيل ..
الدنيا لسه بخير علي ما اظن ..!

البلوج تمبليتس بتاعتي ضاعت !