ضغط عصبي رهيب ..و توتر ..بحاول اهدي نفسي بموسيقي مع شهييق و زفير و شوكولا .. مابهداش ..ماشيه بصوت و ازعق في البيت مع نفسي و هما بيبصولي علي اني خلاص اتجننت ..انا تعبت ..حمل تقيل رخم كاتم علي نفسي ..هو ماينفعش حد يخفف عني ..طيب ماينفعش تستحملوني شوية ..ماتعملوش حاجه سيبوني اصوت و ازعق مع نفسي لحد ما اهدي سيبوني يمكن اعيط يمكن اعرف اتنفس ..!
قلت نوم من الارق و الكوابيس و التوتر ..و قلت اكل و نقص فيتامينات الي جانب طبعا الضغط الواطي ..و الكم الهائل من الحزن و الغضب المتخزن ..عايزة اخبط راسي في الحيط من كتر الصداع و قربت اشد في شعري ..
تخيل كل ده مع احساس بالوحدة لانهائي و حمل تقيل اوي شايله لوحدي ..و بترنح ..!



****
اجعلنى قصيدة ..
تنهيدة ..
تخلص و تروح ..
كتكوت فى الشمس بيطوح ..
اجعلنى شهاب فى السموات..
أجعلنى كولينه ستات ..
خلينا ندور على بتنا و نلاقيه دافى ..
الليل مش على قد كتافى ..
و الصبح بعيييد ..
أجعلنى سعيد ..
أجعلنى فى العيد كحكايه أو لبس جديد ..

وجعانى وتكشيره الدنيا ..
و وجعنى الوقت ...
أجعلنى صحبه ورد ..
و متجعلنيش أبدا زهريه على باب القبر ..
علمنى الصبر ..

علمنى أفضفض وأنا مبسوط ..
علمنى أكون نساى ..
علمنى أموت ..
بس قبل ما أموت أجعلنى نعنايه فى كوبايه شاى بتغنى ..
بتغنى بتغنى.. بتغنى فى الحلق..!

*اسكندريلا- نعناعه في كوباية شاي كلمات احمد حداد