محاولات للروقان هذا الصباح
نشر الغسيل وقت تغير الوان السما
مع الغنا بصوت عالي و العالم لسه نايم
قعاد ع الشباك بعد مخلص استمتع بالنور
هموت علي قهوة بس انا لسه منمتش
مبنمش وقت النوم و مبصحاش وقت الصحايان
ما هي دي الاجازة..!
مسامحه الناس كلها ع طول مش انهارده بس
اصلا انا مش بزعل غير زعل مؤقت مفتعل
متصلحه مع نفسي انهارده
بطلت الومني ..بطلت !


انا نسخه مني زمان بس ابيض واسود
ومش عارفه ارجع تاني بالالوان
شلالات الوان و قوس قزح
و دعوتي وسط الصلي يارب صلحني..يارب لصمني


فجاة مبقتش عارفه اكتب
حاسه ان كل الكلام اتقال
يمكن عشان كل الاحاسيس متجربه ..حتي الاحساس ده !
اعتقد اني ادتني وقتي في الحزن و التوهان و التفكير بكفايه


بعمل حاجات كتيرة جديده ..لوحدي !
و بروح اماكن لاول مره ..بالغصب مني و التشجيع
بس بعد كده بمبسط مني
جه الوقت اللي ابطل ابص في علي خسارتي
المفروض ابص جوايا
انا من جوه عامله زي اوضتي دلوقتي
مفيش حاجه في مكنها..
نفسي انام و اصحي الاقي ماما تكفلت بترتيب كل حاجه
حوه وبره
و نومي ميبقاش بس فصل بين يوم و التاني
لكن كمان فصل بين حياه قديمه مبهدله وحياه ملونه
و نبدأ من جديد ..