رغم كل الندوب الرماديه الابديه
لسه في طاقة نور غريبه طالعه من قلب الفراشة اللي في قلبي
لسه رغم كل شئ قادرة اسامح اوي
مسامحه واسعه و عميقه مفيهاش شوائب
فعلا بجد عايزة اساعدك تقوم و تكمل
عايزاك سعيد  !
رغم اني عارفه ان و انا بلم تناتيفك المتنتورة
عشان الصمها بضحكه و لمسه حنينه و ان امكن بوسه في القلب و مكعب سكر
اكيد هجرح اديا 
بس زي ماقولتلك اللي ايده "زي" قلبه هيدخل الجنه

انا عندي استعداد افضل ادي و ادي و ادي لابعد الحدود
مش مستنيه حاجه ..خالص
يكفيني فرحي بيا و انا لسه قدرة ادي رغم عمق الجراح اللي فيا
اللي في كل مره يحاول يلتام يداس عليه تاني

مش فارق معايا تحبني دلوقتي ..انا بحبك ديما
انا بس استريحت لما اقولت في وسط كلامك ان اللحظات اللي بتلمع بنا كانت بجد!
يكفيني ان اللي عشته كان شئ ابعد من السحر

انا مش همشي بصه ورايا بس يكفيني طعم الذكرة الحلو اللي لسه مادبش !
ومش هتعشم في اللي جاي ..انا راضيه مقدما

طلبت مني اساعدك تقف علي رجلك تاني ..
انا مستعده اكون مناعتك اللي هتحارب كل الميكروبات
بس اديني فرصتي احارب بدالك
حسستني بالمسؤليه ..بس مقولتليش اعمل ايه !
خايفه بعد ما الصمك تنتكس ..و ابقي انا السبب

اديني فرصتي ..اديك كل الاحاسيس الجميله
زي مكان لازم تديني فرصتي عشان احبك اووي و احميك 


مزق من حنانك *

بخيط أخير
بأبرة لا تخاف
احوك جسدك ثانية.

أرتق القلب اولا,
ثم اجمع
ما تبعثر منك
حولك ,
وحيث الفراغات التي احدثها اخرون
اقطع روحي
رقعا صغيرة .

سوزان عليوان *