انهارده فضلت اليوم كله في السرير ..و من بين خطط كتير عملتها عشان عيد ميلادي النحس..العامل المشترك الوحيد اللي بينها اني هبقي لوحدي فيها..فاخترت اسهل وحده
صحيت بدري فضلت اقاوم الصحيان...واحاول انام تاني.فشلت
اتفرجت علي كرتونات كتير و افلام كتير
مفيش حد في البيت وده سبب كمان يخليني ماضطرش اقوم امثل اني بمارس طقوس الحياه اليوميه...

وزي كل سنه في اليوم ده لازم حد يموت..!
صحيت انهارده علي ان واحد قريبنا صغنن خالص توفي
عنده عشر سنين كان عنده سرطان وبيقولو ربنا ريحه..

انا بكره اليوم ده..
بكره كيوم اربع
و كعيد ميلادي
و تخيل لما الاتنين يبقوا في نفس اليوم..

قافله موبيلي ..
حسيت اني جاحده بس فعلا فكره ان الناس تكلمني تعيد عليا دي حاجه محبطه مش ده التعبير الصح بس الاقرب ..
بتكتشف ساعتها قد ايه انت تعرف ناس كتير انا عارفه ان المفروض دي حاجه حلوه ..بس بتكشتف رغم كل ده قد ايه انت لوحدك..
كل سنه اليوم ده بيبقي اسوء من اللي قبله بطريقه تخض
كريم كلمني رغم كل ده هو مايعرفنيش اوي بس كان مهتم جدا انه يوصلي عشان يقولي كل سنه وانتي طيبه
اصر اني اتمني امنيه كنت بحاول اقنعه ان اليوم فضله ساعه ويخلص وانه مش مهم واني معنديش تورته
بس في الاخر خلاني اتمني امنيه ..و الشرط كان انها تبقي امنيه مش متعلقه بشخص ..و اتمنيت..
رضوي كمان كلمتني انا بحب رضوي اوي عشان هي من الناس الجميله اللي روحها شفافه ..
اليوم خلص باقل خساير ممكنه
خلص اخيرا ..هف
الوضع بائس تماما ..كل حاجه مكركبه جوايا وحوليا
عمله ضفيرتان وده يدل علي كم الاحباط الي انا فيه..لبسه فستان الزعل الاسود اللي وسع عليا اوي مأخرا و بقي شكله مش بتاعي..
كحل اسود كمان لزوم طقوس الزعل..ورقص في الضلمه علي اغنية "راح بكير " مع عياط مكتوم..

ربنا يرحمك يا صغنن.. انا معرفش اسمك ودي حاجه تزعل اكتر ...